20 May 2007

SUB SEMNUL REFERENDUMULUI

JURNAL DE "ABSENTEIST"

(Intamplarile din acest material sunt aproape autentice, insa nu mi le asum decat ca...barfa, "din auzite". Autorul jurnalului este "compus", dar veritabil!)

Luni – 14 mai
DIMINEATA


M-am trezit cu fata la cearceaf. Iar o saptamana de dus la serviciu, iar trebuie sa caut niste bani, sa ma imprumut pe la prieteni, sa le support morala, ca de ce cheltuiesc atat.

PRANZ

Am mancat o pizza rece la care a renuntat un coleg, care-si cumparase prea multa mancare. Ma simt ca un caine care asteapta sa pice un os. Am baut o cafea cu un amic care mi-a spus ca sunt inconstient sa nu vreau sa merg la referendum. Mi-a spus ca o sa vad io cand o sa se intoarca comunistii la putere… Care comunisti, am intrebat el. S-a uitat lung la mine si mi-a spus : da-te dracu’ ca esti cu ei, se vede pe fata ta. La sfarsit mi-a dat totusi niste bani imprumut, cu care sper sa spuravietuiesc vreo doo zile. Baiat bun.

SEARA

Am cheltuit jumatate din banii imprumutati la pranz. Am fost la o carciuma, la aniversarea casatoriei unor prieteni. Nu stiu daca as fi baut asa de mult, daca nu s-ar fi certat mesenii pe seama referendumului. Ne-am impartit intre oligarhi si anticonstitutionali si ne-am porcait cu voce tare. Cred ca am facut senzatie printre betivii de pe acolo, ca se uita lumea la noi ca la spectacol. Am aflat ca prietenii mei care se aniverseaza vor pleca la tara. Au ramas someri si nu mai au cu ce plati chiria pe garsoniera unde stateau. O sa-mi lipseasca. Sper sa reziste impreuna, pentru ca dupa cate am vazut aseara, referendumul asta ii duce clar la divort.

Marti 15 mai

DIMINEATA


Am ajuns tarziu la serviciu, pentru ca n-am reusit sa ma trezesc, dupa bauta de aseara. Nu era nimeni cand am ajuns eu, asa ca n-a bagat nimeni de seama. Secretara directorului mi-a zis ca ma asteapta seful la o intrevedere intre patru ochi. Am un morcov cat statuia libertatii in partea aceea sensibila.

PRANZ

M-am linistit. Nu ma da afara. Mi-a dat sa semnez actul aditional la contractul de munca,cu noi insarcinari, pentru ca un coleg si-a dat demisia. Cica pleaca afara, are o oferta. Am intrebat daca imi da si niste bani in plus, dar cred ca a crezut ca e o gluma. A ras si mi-a spus confidential ca s-ar putea sa intarzie plata salariilor, ca are banii blocati in nu stiu ce titluri… N-am inteles mare lucru. M-a intrebat insa ce cred de povestea cu referendumul. Pai, nu cred nimic. A fost revoltat. A zis ca asa nu se mai poate. Sa ne ducem toti si sa-l dam jos pe presedinte, ca sa mearga tara mai bine… A mai zis multe, dar io ma gandeam ca trebuie sa platesc ratele la banca si daca nu-mi da banii in ziua de leafa, eu ce fac?

SEARA

A venit o matusa pe la mine, in trecere. A venit in Capitala sa stea cateva zile. Cica se duce la miting, nu stiu cand. A, si mi-a zis ca nu mai vorbeste cu sor-sa ( adica mama), ca il sustine pe marinar. Auzi!!! A uitat cand au stat amandoua la coada in ’90 sa voteze FSN-ul. Ferice de mine ca eram prea mic sa votez atunci. N-am scapat oricum de reprosuri. “Sa nu te duci tu, mama, la vot…se poate? Sa-i lasi pe astia sa-l voteze? Tu nu ai nimic de spus?” M-am gandit bine: nu, nu am nimic de spus.

Miercuri, 16 mai

SEARA


O dimineata de c…t. O zi de c…t. Nici nu vreau sa ma gandesc. M-am certat cu M. Am luat cina impreuna. Am facut niste tagliatelle cu fructe de mare…Lumanari, vin alb rece…Tot tacamul. ( Iar m-am bagat in datorii, dar vroiam sa se simta bine la mine! Vreau si io sa ma asez la casa mea si cine stie…) Dar acum s-a terminat. Nici nu vrea sa mai auda de mine. Lua-le-ar dracu de fructe de mare. Ca de la ele a plecat tot. Ca si-a amintit anul trecut cand am fost la terasa aia, pe faleza, la Mediterana. Ca ii aminteste ce zile minunate am petrecut. Apoi si-a adus aminte de croaziera si de cat de frica ii era sa nu aiba rau de mare, sa strice totul. Dar ce bine ca nu a fost asa….Si io i-am zis ca e un adevarat lup de mare. A ras si mi-a spus ca are stofa de presedinte. Dupa care m-a intrebat daca as vota-o. Si io i-am zis ca daca m-as duce la vot, as vota-o. Adica, cum? Nu ma duc la vot? Nu prea cred. Nici acum la referendum? Mai ales acum la referendum. Atat!!!!! N-am mai recunoscut-o. Ce-a fost la gura ei…mama-mama. Mi-a explicat o jumatate de ora cum e cu Parlamentul si aia care fac si desfac acolo pe pielea noastra, cum vor sa-l discrediteze pe presedinte ca sa le mearga lor afacerile, mi-a trecut in revista tot guvernul, cu toate veniturile si averile fiecarui ministru in parte. Degeaba. N-a vrut sa inteleaga ca nu mai pot eu de referendumul lor si ca oricum deznodamantul nu e nici un secret si in plus ca in week-end ma duc la curse si ca n-am nici un chef sa ma duc la vot, ca oricum nu sta tara asta in votul meu. A plecat si nu mai raspunde la telefon. Sa mor daca inteleg ceva. Ce i-am facut?

Joi, 17 mai

DIMINEATA


N-am inchis un ochi toata noaptea. Am sunat in continuu la ea, dar cred ca si-a dat telefonul pe silent ca nu mi-a raspuns. Fir-ar al dracului de referendum!

SEARA

Am muncit ca un sclav azi. Se pare ca nu o sa ne dea totusi bani luna asta. Ce dracu’ o sa fac? Plus ca e o atmosfera la serviciu… Mai bine imi luam liber saptaman asta. Toata lumea se uita crucis la toata lumea. Toti ma intreaba cu cine votez… Ce mama dracului sa le spun? Orice as zice, tot nu e bine. Nici nu stiu, care cu cine tine si nu vreau sa-mi stric relatiile. Dar, cred ca am reusit sa-i supar pe toti. Adica, daca ziceam ori ca DA, ori ca NU, macar imi ramaneau jumatate din prieteni. Asa sunt dusmanul tuturor, pentru ca nu-mi pasa.

Vineri, 18 mai

PRANZ


Doamne, mai e o zi si scap. M-au innebunit. Au innebunit toti. Presedintele de scara mi-a spus dimineata ca trebuie sa-mi mut masina, pentru ca locul ala i s-a dat unui vecin. Pai, am si io cerere la primarie. Asta este, mi-a spus. Lasa, ca va duceti sa-l votati toti pe ala si va da el loc de parcare… Cred ca a mai zis si fir-ati ai dracului, dar nu sunt sigur.
A venit si var-miu din Spania. Are niste trebi pe aici si mi-a zis ca e musai sa ma duc la vot, ca ma ia el pe sus si ma duce. Adica, ce, n-am nici atata constiinta …? Pai, cred ca n-am. I-am cerut niste bani. A zis ca n-am pentru ca sunt un bou si stau aici in Romania, d’aia. Dupa care mi-a zis ca ei acolo voteaza toti NU. Asa si? Pai, da, ma, dobitocule, ca pe noi ne intereseaza ce se intampla cu tara asta, nu ca pe tine. Pai, zic, atunci de ce nu ai ramas aici? De prost ce esti tu, ma. Pai de ce sa stau sa-si bata astia joc de mine? Decat sa ma scuipe un amarastean d’asta de patron, mai bine spal veceuri, ba, da’ stiu ca sunt la patron strain. N-am inteles logica. A zis ca vine maine seara sa verifice daca am stampila pe bulletin.

SEARA

Era sa-mi iau bataie de la unul in piata. Vroiam sa cumpar niste rosii si stateam ca omul la coada. Vorba vine, eram vreo trei amarati…Si vine unul cu gura mare si zice : o sa va dea m…e la toti, TB dupa ce iese la referendum. Cred ca se certa cu un altul, dar nu am inteles prea bine si cand a inceput sa strige Basescu! Basescu! s-a pomenit cu o ceapa, aruncata de nu stiu unde. A iesit un scandal, ala a crezut ca io am fost autorul agresiunii, m-a facut comunist si oligarh si mi-a facut multe recomandari cu tenta sexuala in parteneriat cu premierul si cu mogulul de la televiziunea aia… Am scapat cu ajutorul unui bunic, care s-a bagat in fata mea si i-a zis scurt : lasa, ma, baiatul, ca n-a dat el, apoi incet catre mine. "Astia cu TB sunt periculosi, n-ati vazut cum a fost cu Gusa.." N-am vazut cum a fost cu Gusa, dar am ramas fara rosii.

SEARA SI MAI TARZIU

A sunat M. Sunt fericit. Credeam ca nu mai vrea sa auda de mine. Ma rog, si-a propus sa ma convinga sa merg la vot, ca sa fiu si io cetatean in randul lumii. Asa ca vine la mine in noaptea asta si maine mergem amandoi la vot… Acu-acu tre’ sa pice, iar io habar n-am ce sa fac la referendum, daca ma duce acolo. N-am nici o opinie, ce e atat de greu de acceptat? Ce, io ma supar pe ea ca nu tine cu echipa mea favorita de F1, sau ca nu se uita la rezumatele de la raliuri? Sper sa scap, dar nu stiu cum.

Sambata, 19 mai

SEARA


Sunt fooooaaarte fericit. S-au inchis urnele si n-am trecut pe acolo!!! Nu credeam sa ma bucur atat de tare ca n-am votat. Pentru mine era o alegere simpla, dar s-au mobilizat atatia oameni in povestea asta… incat sunt mandru de mine, ca am rezistat! Am un sentiment de usurare. Sper ca M. sa ma ierte pentru ce am facut… Am pus la cale un mic complot cu o prietena comuna si am trimis-o de acasa de dimineata, tare… Pe urma, cand ne-am intalnit, pe la pranz in oras, i-am spus ca am votat. M-a crezut si a zis ca nu-mi cere buletinul ca sa-mi arate ca are incredere in mine. M-am simtit destul de prost, dar e singurul lucru cu care am mintit-o. Pana acum, cel putin. Pai, ce nu am si io voie sa fac ceea ce vreau, sau mai precis sa nu fac??! Ma duc sa ma culc, ca maine o sa-mi sara iar toti in cap, ca de-aia n-a fost prezenta la vot, din cauza mea. Noapte buna! Si liniste, ca alegeri, or sa tot fie.

P.S. A, n-am mai ajuns la cursa, pentru ca un prieten care mi-a promis un bilet, s-a razgandit si a zis ca pe gratis nu poate, ca n-are de unde. Io bani n-am avut, asa ca … bine ca am televizor. In pauze, ma uit la rezultatele de la vot… GLUMESC!GLUMESC!


Intamplarile din acest material sunt aproape autentice, insa nu mi le asum decat ca...barfa, "din auzite". Autorul jurnalului este "compus", dar veritabil!

No comments: