24 July 2007

JURNAL DE VACANTA (III)

RHODOS - PE SCURT


Rhodos este o insula minunata, unde locuitorii nu stiu ce sunt aia romani. Au fost uimiti sa auda ca venim din Romania, nu stiau unde vine tara asta si au fost amuzati sa afle cum se spune multumesc. Dupa mine, este cel mai frumos lucru in insula. Sau cel mai relaxant. Sa nu auzi romaneste, sa nu auzi "baga-mi-as", sa nu auzi certuri, sa nu auzi injuraturi...Era multa lume civilizata...Cred ca in curand si aici vor navali romanii... Din pacate.



Grecii din Rhodos sunt de o politete excesiva. Am auzit de atatea ori "thank you", incat in momentul in care m-am intors in Romania am avut nevoie de cateva zile sa ma reobisnuiesc cu mitocania. Ti se aduce meniul la restaurant si ti se spune multumesc, ti se strange masa si ti se spune multumesc. Cand cumperi ti se multumeste, cand doar intri intr-un magazin, ti se multumeste...



Evident, ai fi prost sa te crezi vazut de localnici altfel decat un turist tampit = sursa de profit. Dar macar te trateaza altfel decat ca pe un gunoi, cum te-ai obisnuit in multii ani de turism romanesc.



Ar fi o tampenie sa te crezi iubit de greci, ar fi o tampenie sa nu-ti dai seama cum se amuza pe seama ta, cand cumperi tot felul de prostii care n-au nici pe departe valoarea pe care ai platit-o tu. Dar se intampla acolo sa existe un fel de simbioza in care ei te prostesc cu ospitalitatea lor si tu te lasi prostit pentru ca este comod, relaxant si, pana la urma esti in concediu.



Singurii romani pe care i-am vazut au fost in avion, la venire, la plecare si la seara greceasca, organizata pe grupuri. Toti erau cazati in alte statiuni decat mine si m-am bucurat sa fie prima lasata la hotel. Restul s-au dus in treaba lor si nici nu m-a mai interesat altceva despre ei.



Oricum, cred ca foarte putini dintre ei au stat la patru stele ca mine. Toti erau cazati la hoteluri de cinci stele. Hilton, s.a.m.d. Romanul stie sa ceara cand are bani si cand este peste hotare. Acasa nu prea stie el ce ar trebui sa primeasca in schimbul banilor pe care ii plateste.



Alt roman cu care am avut nefericirea sa ma intalnesc a fost ghidul. Jumatate grec, extrem de nepriceput, mai preocupat de planurile pe care si le facea sa plece la Las Vegas...A fost un adevarat cosmar. Nici macar nu stia de unde pot sa iau autobuzul.



Din cauza lui, prima oara cand am iesit din statiune am mers vreo 15-20 de minute pe jos pana la statia indicata.De la greci am aflat la intoarcere ca exista un autobuz ( cu aer conditionat!!) care pleca si sosea chiar in fata hotelului meu. Multumiri ghidului care m-a ajutat sa ma bronzez pe drum, prin soare!!!



Oricum peisajul este extraordinar, serviciile sunt OK ( nu va asteptati ca la 4 stele sa fiti serviti de 4 stele, mai degraba de vreo 2 juma' sau hai sa zicem 3), oamenii sunt primitori, iar mancarea este extraordinara. Merita sa fugi de la noi si sa te intorci cu bateriile incarcate.






Si revin. Nu sunt deocamdata romani pe acolo si nu veti intalni decat britanici ( au chiar localuri specifice) si nordici cat cuprinde. De-a dreptul relaxant.

(Va continua)

No comments: