09 September 2013

La multi ani, fostule campion mondial!



O amara urare pentru ego-ul din ce in ce mai strivit al unui fost mare campion, condamnat (prin propria vointa, ce-i drept) sa se zbata de trei ani de zile ( asta ar fi al patrulea) in neputinta.

Din aroganta si siguranta de odinioara pare sa nu mai fi ramas mare lucru. Nici tineretea nu-i mai e aproape. Fernando Alonso isi traieste (urat ) maturitatea la...Ferrari. Echipa de vis de odinioara care acum isi doboara unul cate unul pilotii printr-o neputinta pe care nu numai ca nu reuseste sa o indrepte, dar nici nu vrea sa o recunoasca.

Pentru Fernando Alonso este probabil un scenariu de cosmar, devenit realitate. Plecat in glorie de la Renault - tarnuit un pic la McLaren, ce-i drept - spaniolul a venit sa faca istorie la o echipa de istorie. Si risca sa devina istorie el insusi, si nu intr-un sens bun.

La 32 de ani, campionul mondial infatuat si deloc simpatic de odinioara este doar...un fost campion mondial. Se poate sa fie faptul ca i-a rapit lui Schumacher titlul in chiar anul retragerii sale o izbanda care-l bantuie? Sau e pur ghinion?

Pentru Alonso - in umila mea parere - exista o singura sansa de scapare...sa scape!
Sa scape de la Ferrari, unde spera sa fie noua legenda care sa puna in umbra tot ce realizase Schumacher si unde nu reuseste decat... probabil sa-l inteleaga pe Raikkonen - un pilot care a luptat pentru McLaren, dar nu a luptat pentru Ferrari, un pilot care "dadea totul", iar in combinezonul rosu nu a dat nimic. Raikkonen care acum s-a trezit din nou la viata si din nou vrea! Vrea sa castige!

Se intampla ceva la Ferrari si indraznesc sa spun - nu ceva bun.

Masina nu merge. Monopostul este un continuu esec de ani de zile. In loc de eforturi pentru a indrepta lucrurile - doar pretexte: pe rand au fost de vina cauciucurile, apoi concurenta neloiala, apoi tunelul aerodinamic...Acum nici macar nu mai sunt pretexte noi, asa ca le-au reluat pe cele vechi: cauciucurile, concurenta neloiala si evident - tunelul aerodinamic care nu e bun.

Pe buna dreptate, te-ntrebi: cat sa nu mearga nimic, in timp ce celorlalti le merge??!
La Ferrari insa, problemele nu se discuta. Se ascund sub pres. Toata lumea trebuie sa fie optimista, toti sa sustina neconditionat politicile si strategiile team-ului - oricat de paguboase se dovedesc, cursa dupa cursa...

E cerinta principala a liderului maximo - Montezemolo: ciocu' mic! Nu performanta, nu eforturi, nu rezultate. Ci ciocu' mic!

Asta i-a si urat de ziua lui, lui Alonso. La multi ani si ciocu mic! Suparat evident de faptul ca spaniolul reclama tot mai des problemele scuderiei.

Montezemolo vrea piloti modesti si retinuti. Vrea ca rufele murdare - cred ca sunt vreo cateva vagoane la Ferrari - sa ramana la scuderie. Si sa le spele el pe din dos pe undeva.

Nu stiu cat de loiala sau neloiala este supararea lui Alonso fata de erorile din ce in ce mai evidente ale echipei, dar stiu ca supararea lui Montezemolo pe pilotul lui numarul unu, singurul care trage la "caruta" rosie in acest moment este...deplasata.

De-asta, de ziua lui, orice adevarat fan ar trebui sa-i ureze lui Alonso o masina buna!
Si tare mi-e ca nu va fi una rosie...

La multi ani, fostule campion mondial!

No comments: