12 May 2007

Sadicul in halat alb




Nu suport durerea de dinti. Nu-i suport pe stomatologi, asa cum nu-i suport in general pe doctori. Stiu ca pare o banalitate, dar cand vine omul in alb peste tine, sau - mai precis - n-ai incotro si dai tu buzna peste el, platitudinea asta de tocmai am zis-o iti schimba viata, fie si pentru cateva minute, cate or fi ele, de se indura sa te examineze.

Sa ma intorc totusi la stomatologi. La ei si la stupidele reclame la pasta de dinti. Unde sunt dom'ne dentistii aia care recomanda sa te speli pe dinti cu aia ca face si drege si n-o sa mai ai carii, si n-o sa mai...bla-bla. Pai, in primul rand, e ilogic. De ce ar vrea ei sa n-avem carii? Ca sa-si inchida cabinetele, sa se retraga la tara si sa creasca gaini? Chiar atat de tare sa-si urasca ei insisi meseria, de vor sa scape de pacienti?

Eu n-am gasit nici unul din astia. Am dat insa peste tot felul de incompetenti, plini de iluzia propriei valori, care mi-au masacrat cateva bucati masele si mi-au ciuruit gingiile cu anestezic, ca sa nu mai stiu cat de prost isi fac treaba. Si am umblat prin multe cabinete, pentru ca, din nefericire, am niste dinti destul de vulnerabili, desi m-am spalat cu pasta d-aia, si cu d-aia...

Actualul meu dentist este sadic. E convingerea mea profunda, pe care mi-o consolidez dupa fiecare vizita. Nu-l intereseaza daca te doare, daca suporti, nu-l intereseaza ce vrei. Ii place sa provoace durere. ( Cred ca e musai sa-ti placa, daca vrei sa-ti petreci restul vietii sapand cratere in dintii oamenilor, in pofida urletelor si a urii pe care ti-o atragi.) Deci, e sadic. Sau...foarte nesimtit.

Si acest dentist al meu are o obsesie. Nici o pasta de dinti nu e buna! El zice sa ma spal cu sare pe dinti. Atata stie, atata zice la toata lumea. Da-i cu sare pe gingii. Desi ne-a spus la toti ca o sa ne pierdem inevitabil toti dintii, pentru ca asta e trendul acuma, asa cum e si stresu', ...dar musai cu sare. Vreau si io sa ma duc la un dentist din aia de la tv, aia care povestesc cum e cu dintii sensibili - in realitate, stomatologii cred ca asta e un moft 0- cum e cu gingiile mai sanatoase, chestii din astea. Dar nu cred ca stomatologii astia de la tv exista cu adevarat. Pai, daca ar avea cabinet si tarla de pacienti la usa, ar sta pe la castinguri pentru o reclama de...t?

Stiu, e un subiect plicticos si profund neplacut pentru toata lumea, dar, SERIOS, nu suport durerea de dinti. Si nu-i suport nici pe stomatologi. Mai ales pe al meu. Mai ales ca saptamana viitoare ma duc de buna voie sa-mi sparga cu freza dintii din fata. Si nu suport ideea ca-i face placere. Adevarul este ca , din toate aceste motive, nu ma mai suport nici pe mine.

No comments: