03 March 2008

O masina noua

Nu-i usor sa alegi o masina. Mai ales daca esti femeie si nu stii sa conduci. Ca mine, asa. Adica e simplu sa fii blonda si sa vrei o masina decapotabila si rosie. Dar daca ai ceva mai mult in cap decat "oja" si "Å£oale de firma" te gandesti ca o masina trebuie sa fie o chestie utila si care totusi sa nu arate ca dracu'. Adica trebuie sa-ti respecti minimul simt estetic pe care ti-l impune...feminitatea (da, nu e un defect, e doar un atribut).

Asa ca in pofida tuturor asteptarilor nu m-am napustit asupra primei decapotabile la indemana. Si nici a ultimului model sport de la nu stiu ce constructor. Si asta dintr-un motiv bine intemeiat : sufar de rau de masina combinat cu o doza acceptabila de claustrofobie. Adica, pe scurt, daca pot ramane blocata in lift fara sa dea teroarea peste mine, nu pot sta intr-o masina mica-mica pentru ca...mi se face rau.

Odata depasita faza decapotabilei rosii, trebuie sa cauti confort, un cat de cat aspect exterior si nu in ultimul rand ... "rentabilitate". Pentru ca e simplu sa cauti o masina dupa primele doua criterii, daca in buzunar ai bani pentru o roata de Logan, sau nici atat.

Pe vremuri imi placeau masinile mari. Se spune ca e un complex al barbatilor care ii face sa fie atrasi de masini cat mai mari. E, sa stiti ca si la femei e un complex sa fii cat jumatate dintr-un top model, asa ca potrivit teoriei, de la Range Rover incolo e numai bine. Asta inainte sa-mi dau seama cat costa o masina din asta. Nu cat costa sa o cumperi ( nici nu pot visa la atatia bani laolalta), dar cat costa sa mergi cu ea. Si, daca mai esti si bucurestean, sa-ti iei o masina mare din astea, este ca si cum te-ai plimba cu feribotul pe lacul Mamaia : incomod si penibil pe deasupra.

Masina la care am ajuns sa ma opresc, dimpreuna cu partenerul meu de trafic a fost Opel Meriva. Toti cunoscutii carora le-am pomenit de ea au intrebat : ce? Mda, e un model aproape deloc cunoscut de la Opel. Curios, in Germania este foarte cautat, in timp ce la noi, cred ca in ultimele sase luni nu am identificat decat vreo...opt, cred.

Este o masina mijlocie, foarte spatioasa, extrem de comoda, care se comporta excelent la drum ( in afara orasului pentru ca in oras cel mai bine se comporta pietonii !!!) si care este pana la urma o masina de familie. Costa mai putin decat cele din clasa ei, chiar in varianta diesel cum am eu si consuma la fel, putin.

M-a uimit sa aflu ca redactorul sef adjunct de la Top Gear Romania, are o masina la fel. Culmea, chiar aceeasi culoare, desi a lui este pe benzina. M-a uimit si sa aflu ca ar fi considerata o masina feminina. De unde si pana unde o asemenea concluzie, nu pot sa inteleg. Sunt de acord ca nu este o masina fioroasa, ca nu are sute si sute de cai putere, ca nu emana testostron la semafor, dar nu este o masina apreciata de femei. V-o spun sigur, pentru ca am verificat in jur. Familiste sau nu, prietenele mele nu si-ar cumpara o Meriva. Femeile prefera inca decapotabilele sau macar un sedan. Si apoi, de Corsa ce sa mai zicem? E masculina?

Deci pentru cei care nu au auzit pana acum de Opel Meriva, cam asa arata. Si merita toti banii. Are un consum mediu de cca 6 l/100. Am trecut doua zapezi din Bucuresti cu ea fara nici un fel de probleme (si fara cauciucuri de iarna).





P.S Pentru toti iubitorii de masini si pentru prietenii mei, fani Ferrari : stiu ca este aproape o blasfemie: Meriva Diesel !!! Asta e, oameni buni. Traim in Romania si...

4 comments:

livelyf1 said...

felicitari! e o alegere buna - am ceva idee despre opel-uri :)

nici mie nu-mi placea inainte diesel-ul, insa dupa ce am pus mana pe una (courtesy of my father-in-law) mi-am schimbat radicat parerea.

sigur, si mie mi-ar placea un benzinar puternic, dar as avea bani sa merg cu ea?! ca si la asta fac prea des plinul :)

e 1.3 sau 1.7? nu vreau sa te sperii, dar ai grija la ce motorina pui in ea. ti-as sugera sa nu pui euro 5 - contine prea multi aditivi. euro 4 e suficient.

Anonymous said...

In primul rand, sa o stapanesti sanatoasa !!
Cel mai important lucru, inainte de a-ti cumpara o masina este sa te gandesti bine ce vrei de la ea.
Dupa ce gasesti o astfel de masina parerile celorlalti deja nu mai conteaza.
Asadar, NU, nu este o blasfemie :) ... aaa si inca ceva: daca ai reusit sa treci 2 zapezi cu masina asta (care dupa parerea mea nu este mica deloc) in bucuresti atunci sa nu te mai aud spunand ca nu sti sa conduci :D

DARLA said...

Hahahahah, sch_07. Merci, esti dragut, dar chiar nu stiu sa conduc. Cand am spus ca am trecut doua zapezi cu ea, e adevarat, dar de pe locul din dreapta. (!!!!) Am avut o singura tentativa de a ma urca la volan si mi-am adus aminte mie insami cum inujur "blondele" in intersectie. Asa ca nu cred ca voi avea vreodata permis. Puteti circula linistiti.

Alin, este 1,7 si cred ca primele dati a fost alimentata cu euro 5. Ups.

DARLA said...

P.S Chiar daca nu am permis stiu sa pun motorina. Stiu o soferita foarte mandra de talentele ei la volan care a pus benzina intr-un Diesel. (da, era blonda)